Kawa a odchudzanie

2018-03-28

Wciąż słyszy się sprzeczne opinie naukowców o tym, czy kawa rzeczywiście sprzyja odchudzaniu. Jak to w końcu jest, schudniemy z kawą, przytyjemy, czy w żaden sposób nie wypłynie ona na naszą kurację?

Napar hamuje apetyt, zmniejsza potrzebę jedzenia, a nawet daje chwilowe uczucie sytości. Może to zatem wpływać na ilość przyjmowanych dziennie kalorii. Jednak nierzadko zdarza się, że jakiś czas po wypiciu kawy głód wzmaga się bardziej niż zwykle.

Kawa może przyspieszać proces palenia kalorii, zwłaszcza kiedy łączy się ją z wysiłkiem fizycznym, bowiem kofeina, zawarta w ziarnach może działać termogenicznie.

Na utratę wagi wpływa pozbywanie się większych ilości wody. Kofeina działa, jak środek moczopędny. W związku z tym organizm nawet przez kilka godzin po wypiciu naparu, będzie pozbywał się płynów. Jednak trzeba liczyć się z tym, że wraz z wydalaną wodą, mogą wypłukiwać się pozytywne pierwiastki.

Amerykańscy naukowcy stwierdzili, że kawa może sprzyjać odkładaniu tłuszczu. Europejscy naukowcy przyznali im rację, jednak dodali, że jednocześnie dostarcza ona substancji, pomagającym go spalać. Można zatem uznać, że pijąc kawę „wychodzimy na 0”, jeśli mowa o spalaniu i odkładaniu się tłuszczu w organizmie.

Kawa w większości przypadków dodaje energii (są też tacy, którzy mogą nawet poczuć się po niej senni, ale to zdecydowana mniejszość), a ta przyczynia się do zwiększenia metabolizmu, co pozwala spalić większą ilość kalorii.

Fakt, co do których wątpliwości nie ma jest jeden. Kawa w nadmiernych ilościach zakwasza organizm. A to raczej sprzyja przybieraniu na wadze.

Jak widać wyżej, nie ma żadnych badań, które jednoznacznie wskażą, czy palona kawa pozytywnie, czy negatywnie wpływa na utratę wagi. Jedni badacze twierdzą, że napar sprzyja odchudzaniu, inni im zaprzeczają. Jedno jest pewne. Kawa z dodatkami: śmietanka, mleko, cukier, przyprawy nie będzie dietetyczna. Więc jeśli nie umiemy bez kawy żyć, najlepiej pić ją z umiarem i niczym jej nie „zabarwiać”.

Spora część naukowców niemal zgodnie twierdzi, że kawa i owszem wspomaga odchudzanie, ale jedynie zielona. Taki napar składa się z niepalonych ziaren, czyli takich, do których wnętrz nie przeniknęła wysoka temperatura, dzięki czemu zachowały one pozytywne jej wartości. Zielona kawa posiada w swoim składzie kwas chlorogenowy, obniżający ilość cukru wchłanianego w przewodzie pokarmowym. Prowadzi to do wymuszenia na organizmie korzystanie z nagromadzonych wcześniej zapasów.

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixelpixelpixel